Halb ilm lõpetas päikeselennuki lennu üle Vaikse ookeani
Päikesepaneelide ja akude jõul töötav ümber maailma lendav lennuk Solar Impulse 2 on sunnitud tegema halveneva ilma tõttu Jaapanis plaanivälise vahepeatuse.
Solar Impulse 2 tõusis 12 etapist koosneva ümbermaailmalennu seitsmenda lõigu läbimiseks laupäeva hilisõhtul Ida-Hiinas asuvalt Nanjingi linna lennuväljalt. Lennuk oleks pidanud kuus päeva hiljem maanduma enam kui 9000 kilomeetri kaugusel asuval Hawaii saarel. Halb ilm sundis aga 36 tundi pärast õhku tõusmist šveitslasest pilooti Andre Borschbergi võtma kursi Nagoya lennuvälja suunas.
Borschberg oli oodanud Hiinas ilmastikutingimuste paranemist kauem kui kuu. Kuigi Vaiksel ookeanil võib troopilisi tsükloneid kohata aasta läbi, tekib taifuune maist oktoobrini eriti sageli. Solar Impulse'i lennuplaneerijad olid küll laupäeval veendunud, et neil õnnestub järgnevatel päevadel tsükloneid vältida, halvenesid tingimused kiiresti. Esmaspäeva varahommikul paluti Borschbergil edasise tegevuskava koostamiseni Jaapani mere kohal ringe teha.
Lennuki võime vastutuult liikuda on piiratud – mootorite koguvõimsus on keskmiselt vaid kaheksa hobujõudu ehk võrreldav vendade Wrightide esimese lennumasina mootorite omaga. Lisaks vajab päeval kuni 9000 meetri kõrgusele tõusev lennuk akude laadimiseks selget ilma.
Solar Impulse 2 kavandamise juures juhtrolli mänginud Šveitsi psühhiaater ja piloot Bertrand Piccard loodab ümbermaailmalennuga näitlikustada, et tänapäeva tehnoloogia võimaldab lennukitel kütuseta õhus püsida ükskõik kui kaua.
Päikeseenergia ammutamiseks on õhusõiduki 72-meetrise siruulatusega tiivad kaetud 17 000 päikesepaneeliga. Solar Impulse 2 langeb suuruse poolest seeläbi Boeing 747 ja Airbus A380 vahele. Samal ajal on lennuki mass vaid 2,3 tonni ehk võrreldav tüüpilise linnamaasturi omaga.
Toimetaja: Jaan-Juhan Oidermaa