Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Eesti tudengid hiilgasid rahvusvahelisel programmeerimisvõistlusel
Toimetas Jaan-Juhan Oidermaa
Kas keegi mõtleks selle peale, et spordivõistluste ülekannetel kasutatakse vahetevahel „ilusate inimeste“ otsimise kaameraid vahepausidel teleekraanide ees olijatele meelelahutuse pakkumiseks? Tõsi, kõigepealt peab inimfaktor küll esmalt kaunid inimesed publiku seast välja valima, kuid ilma spetsiaalse arvutiprogrammita oleks neid paarkümmend minutit hiljem automaatkaameral äärmiselt raske taas üles leida.
IEEExtreme võistlusel osalejad pidid aga kokku kuni 24 tunni jooksul leidma lahenduse just sellele ning veel 16 praktilisele probleemile. Osalejate endi arvates ei olnud siiski tegu kaelamurdvate ülesannetega. „Ülesanded olid oodatust lihtsamad, olles ehk võrreldavad keskkooli riikliku olümpiaadi lõppvooruga,“ ütles Margus Niitsoo, kaheksanda koha saavutanud võistkonna liige.
Kokku osales rahvusvahelisel võistlusel 971 kolmeliikmelist võistkonda, millest viis olid pärit Eestist. Neljal Tartu Ülikooli võistkonnal õnnestus tulla esikümne hulka, kes suutsid õigesti lahendada kõik etteantud probleemipüstitused. IT-kolledži noortel suutsid lahendada üheksa küsimust ning pidid seega piirduma osalejate esikolmandikuga.
Sellel aastal esitati väikese üllatusena probleemid iga kuue tunni tagant 4-5 küsimuseliste blokkidena, mis andis võistkondadele motivatsiooni juba kell kolm öösel alustada. Kuna sama hulga ülesandeid lahendanud osalejate lõpliku koha määras selleks kulunud aeg, jäid hiljem alustanud tahapoole.Seega määras lõpliku seisu paljuski oma aja ära kasutamise efektiivsus.
„Kui IEEExtreme'i Facebooki lehel vestlust jälgida, siis on näha, et mitmedki olid tõesti 24 tundi järjest üleval. Näiteks IT-kolledži rahvas oli minu teada terve ööpäeva arvutiklassis,“ rääkis Ahto Truu, Tartu võistkondade proktor. „Millal veel hulle tükke teha, kui mitte tudengipõlves,“ muigab Truu ning soovitab programmeerimishuvilistel tudengitel järgmise aasta võistlusel kindlasti osaleda.
Võistlus ei jäänud aga seekord puutumata ei tehnilistest ega sisulistest apsudest. Ühe ülesande lahenduste hindamisega oli võistluse ajal tehnilisi raskusi, mille tõttu paljud võistkonnad said teenimatult trahvipunkte. Eestlaste tulemustes see suuri muutusi esile ei tohiks kutsuda. "Ühe ülesande testandmed olid ka valed, ning programmist 2 tundi seal mitte oleva vea otsimine on väga frustreeriv," nentis Niitsoo.
Eesti esikümnesse jõudnud võistkondade esialgsed positsioonid
- 4.koht – Nintendo64: Vladislav Belous, Aleksei Lissitsin ja Konstantin Tretjakov
- 7.koht – SegamegaDrive: Viktor Karabut, Aleksandr Nikiforov, Oleg Šelajev
- 8.koht – LihtsaltIllusad: Mihkel Heidelberg, Margus Niitsoo
- 10.koht – Fyysikud: Johannes Heinsoo, Ardi Loot, Taavi Repän
IEEExtreme võistlust korraldab Elektri- ja Elektroonikainseneride Instituut, mis on maailma suurim innovatsiooni ja tehnoloogiat edendav professionaalide ühendus. Organisatsioonil on üle 375 000 liikme rohkem kui 160 riigis. IEEE Eesti sektsioonil on üle 100 liikme.
Mitmed osalenud võtsid IEEExtreme'i kui eelmängu teisipäeval ja kolmapäeval Kiievis toimuvale ACM'i üliõpilaste informaatikaolümpiaadi veerandfinaalile. „Sealne raskustase on korralikult erinev, kindlasti ei õnnestu seal kõiki ülesandeid ära lahendada,“ mõtiskles Ardi Loot, võistkonna Fyysikud liige. Viis tundi kestval võistlusel on kolmeliikmelisel meeskonnal käsutada ainult üks arvuti.
Loe lisaks:
IEEExtreme koduleht.
IEEExtreme 2010. aasta ülesanded (.zip)