Tartus võrgutab võrgustik rääkima loodusainete õpetamisest
Kuidas uurida muna bioloogilisi, keemilisi ja füüsikalisi iseärasusi infotehnoloogia vahendeid kasutades? Taolistest võimalustest kuuleb 12. märtsil Tartus toimuval seminaril.
Järgmise nädala neljapäeval toimub Tartus Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse seminar "Võrgustik võrgutab", mille teemaks on loodus on imeline. Õpetajatele ja õppejõududele jagatakse ideid loodusainete lõimimiseks.
AHHAA keskuses toimuval seminaril jagatakse kogemusi, kuidas bioloogias, geograafias, füüsikas, keemias ja loodusõpetuses kasutada erinevaid digivahendeid. Juttu tuleb nii "vanadest" headest katsevahenditest kui ka uutest lähenemistest õppimisele, mis toetavad sügavama huvi tekkimist teaduse vastu.
Haridusportaali Koolielu.ee loodusainete ainemoderaatorid tutvustavad loodusaineid lõimivat õpilugu, mille peategelane on muna: näiteks kuidas uurida muna bioloogilisi, keemilisi ja füüsikalisi iseärasusi. Et selleks kasutatakse ka IKT vahendeid, siis saab ehk munale lisaks tema väärikale teadusi lõimiva loodusobjekti staatusele anda ka omamoodi "iti-staari" maine.
Ettekandes sellest, kuidas õppematerjalid ja -meetodid nutiseadmesse saavad, jagatakse kogemusi füüsika e-õpikute ja e-töövihikute ülesehitamise kohta. Digitaalsete andmekogujate kasutamisest räägitakse eesmärgiga, et ka olemasolevad seadmed ei jääks uudsete lahenduste valguses kasutult seisma.
Seminaril arutletakse kuidas muutub õpilaste loodusteadusliku kirjaoskuse tase gümnaasiumi jooksul. Kas on tarvis võtta seisukoht tehnoloogia vastu või poolt? Kas tehnoloogiliste abivahendite ja nutividinate kasutuselevõtmine muudab ka õppimise põhiprotsessi?
Seminaril osalemise eest tasu ei küsita, kuid osalemiseks tuleb registreeruda hiljemalt 5. märtsil HITSA koolitusveebis.
Toimetaja: Marju Himma