Võimsas põrkes võis tekkida suurim neutrontäht ({{commentsTotal}})

Kui teadlased märkasid augustis gravitatsioonilaineid, mis olid tekkinud kahe neutrontähe kokkupõrkel, ei teadnud nad kohe kindla peale, mis neist neutrontähtedest pärast põrget järele jäi.

Nüüd on Hiina teadlased kogutud andmeid analüüsinud ja põrget modelleerinud ning jõudnud järeldusele, et kaks kokku põrganud neutrontähte sulandusid üheks väga suureks neutrontäheks.

Teoreetiliselt on seesugusel põrkel kolm võimalikku tulemust: tekib must auk, tekib suur neutrontäht, mis püsib ainult mõne millisekundi ja tõmbub mustaks auguks, või tekib stabiilne neutrontäht, mis püsib kauem.

Kui tekkinud on tõesti stabiilne neutrontäht, nagu Yun-Wei Yu Kesk-Hiina Normaalülikoolist ja Zi-Gao Dai Nanjingi ülikoolist võrguväljaandes arXiv väidavad, siis on tegu kõige suurema neutrontähega, mis tänaseks teada on.

Kuna teadlased ei ole mitte kunagi varem neutrontähtede kokkupõrget vaadelnud, siis kõik teooriad, mis seda nähtust kirjeldavad, on veel väga esialgsed ning on täiesti võimalik, et tegelikult tekkis põrkel ikkagi must auk.

Augu tekke kasuks räägib paljude teiste teadlaste väitel asjaolu, et põrkel tekkis ka võimas gammakiirguse sähvatus.

Loodetavasti saavad teadlased peagi paljusid samasuguseid neutrontähepõrkeid avastades ja uurides oma teooriad täpsemaks, nii et saame olla kindlamad, mis ühel või teisel kokkupõrkel on tekkinud.

Kadrioru mesitarudest võetakse mett

Uuring: mida sisaldab Kadrioru roosiaia mesi?

Võiks arvata, et linnakeskkonnas on saaste suurem kui maal ning saasteained võivad sattuda ka linnas kogutud metesse. Tallinna ülikoolis tehtud meeanalüüsi tulemused näitavad aga sootuks muud.

Boris Kustodievi 1920. aastal valminud maal "Bolševik"

Oktoobripööre: päevad Petrogradis, mil tõmmati joon alla tsaariajastule

Kuigi Venemaa kommunistid nimetasid vana kalendri järgi 1917. aasta oktoobris Petrogradis toimunud Talvepalee hõivamist Suureks Sotsialistlikuks revolutsiooniks, selgub samal aastal varasemalt toimunud sündmuste ahelat jälgides, et bolševikud suutsid ära kasutada noore Vene demokraatia peataolekut ning läbi strateegiliste kokkulepete sisuliselt sättida end võimule.