Kuidas lugeda DNA-s peituvat 3,3 miljardi tähelist juturaamatut ({{commentsTotal}})

Lili Milani ja Tõnu Esko räägivad vlogis enda tööst ja geenivaramust.
Lili Milani ja Tõnu Esko räägivad vlogis enda tööst ja geenivaramust. Autor/allikas: Kelli Seiton/Tagasi Kooli

Täna kell 13 andsid Eesti kooliõpilastele e-külalistunni Tartu ülikooli Eesti geenivaramu teadlased Tõnu Esko ja Lili Milani. Lisaks ERR Novaatori lugejatele jälgis tundi koolipingist 24 klassitäit õpilasi.

E-külalistunnis vlogisid tunnustatud noorteadlased Esko ja Milani geenivaramust ja enda igapäevatööst. Nad rääkisid, kuidas neist geenitehnoloogid said ja tutvustasid DNA-s peituvat 3,3 miljardi tähelist juturaamatut. Seejärel vastasid teadlased reaalajas ka õpilaste küsimustele.

E-külalistund on osa 45-minutilisest koolitunnist, kus esimesed 15–20 minutit avab Youtube´i otseülekandes teemat külalisõpetaja ja 25–30 minutit toimub tund oma õpetaja juhendamisel.

Selline tund annab kõigile Eesti õpilastele võimaluse korraga ühte koolitundi kokku tulla ning omavahel Youtube’i jutuaknas reaalajas vestelda ja külalisõpetajalt küsimusi küsida. Vestluses osalemiseks vaata otseülekannet Tagasi Kooli Youtube’i lehelt.

Esko ja Milani virtuaaltund on üks 100-st e-külalistunnist, mille mittetulundusühing Tagasi Kooli kingib Eesti Vabariigile 100. sünnipäevaks.

E-külalistundide tunniplaani leiad Tagasi Kooli veebilehelt. Juba toimunud tunde on võimalik järele vaadata siit.

Kaader saatest "Uudishimu tippkeskus".

Video: millal muutuvad plast ja nanoosad kasulikuks ja millal ohtlikuks

„See on jah huvitav, et kui me räägime juuspeenest ja selle all me mõtleme midagi, mis on hästi peenikene, siis tegelikult saab palju peenemaks minna,“ märgib Andres Krumme, Tallinna tehnikaülikooli polümeeride tehnoloogia professor. Õigustatult tekib küsimus, miks ülipeenike on parem kui lihtsalt peenike?