Austraalias hakati müüma Eestis arendatud piimhappebakteriga toidulisandit ({{commentsTotal}})

Tartu ülikooli teadlased avastasid piimhappebakteri Lactobacillus fermentum ME-3 1995. aastal. Üks ME-3 bakteri avastajatest on professor Marika Mikelsaar. Autor/allikas: Ove Maidla, Postimees/Scanpix

Tartu ülikooli patenteeritud piimhappebakter Lactobacillus fermentum ME-3 kogub maailmas üha enam populaarsust. Siiani olid ME-3 sisaldavad toidulisandid müügil 12 riigis, aprillis jõudis uus toidulisand ka Austraalia turule. Teadlased otsivad sõbralikule bakterile üha uusi kasutusalasid.

Austraalia turule jõudmine on TÜ teadlaste jaoks oluline märk, kuna näitab, et tüvega seotud teadusuuringud olid piisavad, et vastata regulatsioonide nõuetele.

Uudne toidulisand on eriline, kuna selle ainsaks toimeaineks on TÜ poolt patenteeritud probiootiline tüvi Lactobacillus fermentum ME-3, mida Eestis tuntakse ka “Helluse bakteri” nime all.

“ME-3 on müüdud kohalike keeruliste tolli eeskirjade tõttu firmale Spectrumceuticals toorainena mitte valmisproduktina. Nende esimene toode –  BioOne – sisaldab ühes kapslis 8 miljonit Lactobacillus fermentum ME-3 bakterit. Selle probiootilise toote põhiliseks eesmärgiks on seedesüsteemi toetamine,” rääkis professor Marika Mikelsaar, kes on ME-3 bakteri üks avastajatest.

Professor Mikelsaar lisas, et algselt tunti ME-3 mikroobina, mis pakub infektsiooni ja oksüdatiivse stressi vastu kaitset. “Veel teati mõningaid tema tähtsamaid omadusi, mis selle kaitse tagasid. Tänaseks on mikrobioloogide ja biokeemikute koostöös leitud ligi kümmekond uut toimemehhanismi, mille kaudu ta organismis erinevates tingimustes töötab.“

Lähtuvalt avastatud uutest omadustest püüavad teadlased leida bakterile üha uusi kasutusalasid.

“Saan hetkel öelda vaid niipalju, et näiteks Jaapani ja Hiina turule soovime minna täiesti uudse tootega, et rakendada ME-3 ka naha ilu hoidmisel,” rääkis Mikelsaar.

Tänu teadlaste pühendunud uurimistööle on Eestis, Venemaal, Euroopas ja Ameerikas patenteeritud bakter Lactobacillus fermentum ME-3 praegu müügil Baltimaades piimatoodetena ja vereseerumi kolesterooli sisaldust langetava ja lipiidide profiili parandava Reg’Activ Cholesterol toidulisandina Eestis ja veel 9 riigis.

USA, Kanada, Kesk- ja Lõuna Ameerika turul on ME-3 sisaldusega kolm erinevat toidulisandit, mis on suunatud südametegevuse, immuunvastuse ja organismi vastupanuvõime tugevdamisele ning maksa toksiinidest vabastamisele.

Tartu ülikooli teadlased avastasid piimhappebakteri Lactobacillus fermentum ME-3 1995. aastal. Bakter Lactobacillus fermentum ME-3 on ainulaadne sellepoolest, et temas on kombineeritud kaks poolt – ta on antimikroobne ja samal ajal ka antioksüdantne. Seega on tal otsene hävitav mõju kahjulikele mikroobidele ja kasulik mõju inimorganismile.

Elevant.Elevant.
Plastplaneet: inimeste valmistatud plastmass kaalub miljard elevanti

Plast on populaarne. Selles pole mingit kahtlust. Materjali masstootmise algusest saati on valmistatud plasti niivõrd palju, et kaaluda üles enam kui miljard elevanti. Taaskasutusse on jõudnud sellest aga vaid napid üheksa protsenti, näitavad värsked arvutused.

Lisatud graafikud.

Geko jalg.Geko jalg.
Gekojalast inspireeritud robot aitab päästa maailma kosmoseprügist

Kus on käinud inimesed, sealt leiab ka rämpsu. Alates esimestest kosmose vallutamise plaanidest saadik on suutnud inimkond tekitada maakera ümber enam kui poolest miljonist rusutükist koosneva pilve. Segaduse klaarimise võti võib peituda maailma peaaegu kõige osavamates ronijates – gekodes – ja neist inspireeritud robotites.

Kaheksas raseduskuu.Kaheksas raseduskuu.
Doktoritöö: kes vastutab, kui Eestis sünnib laps, keda vanemad ei soovinud?

Kas tervishoiuteenuse osutaja peaks hüvitama lapse ülalpidamiskulud, kui isikud on soovinud lapse saamist vältida, kuid arsti eksimuse tõttu naine siiski rasestub ja sünnitab igas mõttes terve lapse? Aga kui sündiv laps on raske puudega?