Austraalias hakati müüma Eestis arendatud piimhappebakteriga toidulisandit ({{commentsTotal}})

Tartu ülikooli teadlased avastasid piimhappebakteri Lactobacillus fermentum ME-3 1995. aastal. Üks ME-3 bakteri avastajatest on professor Marika Mikelsaar. Autor/allikas: Ove Maidla, Postimees/Scanpix

Tartu ülikooli patenteeritud piimhappebakter Lactobacillus fermentum ME-3 kogub maailmas üha enam populaarsust. Siiani olid ME-3 sisaldavad toidulisandid müügil 12 riigis, aprillis jõudis uus toidulisand ka Austraalia turule. Teadlased otsivad sõbralikule bakterile üha uusi kasutusalasid.

Austraalia turule jõudmine on TÜ teadlaste jaoks oluline märk, kuna näitab, et tüvega seotud teadusuuringud olid piisavad, et vastata regulatsioonide nõuetele.

Uudne toidulisand on eriline, kuna selle ainsaks toimeaineks on TÜ poolt patenteeritud probiootiline tüvi Lactobacillus fermentum ME-3, mida Eestis tuntakse ka “Helluse bakteri” nime all.

“ME-3 on müüdud kohalike keeruliste tolli eeskirjade tõttu firmale Spectrumceuticals toorainena mitte valmisproduktina. Nende esimene toode –  BioOne – sisaldab ühes kapslis 8 miljonit Lactobacillus fermentum ME-3 bakterit. Selle probiootilise toote põhiliseks eesmärgiks on seedesüsteemi toetamine,” rääkis professor Marika Mikelsaar, kes on ME-3 bakteri üks avastajatest.

Professor Mikelsaar lisas, et algselt tunti ME-3 mikroobina, mis pakub infektsiooni ja oksüdatiivse stressi vastu kaitset. “Veel teati mõningaid tema tähtsamaid omadusi, mis selle kaitse tagasid. Tänaseks on mikrobioloogide ja biokeemikute koostöös leitud ligi kümmekond uut toimemehhanismi, mille kaudu ta organismis erinevates tingimustes töötab.“

Lähtuvalt avastatud uutest omadustest püüavad teadlased leida bakterile üha uusi kasutusalasid.

“Saan hetkel öelda vaid niipalju, et näiteks Jaapani ja Hiina turule soovime minna täiesti uudse tootega, et rakendada ME-3 ka naha ilu hoidmisel,” rääkis Mikelsaar.

Tänu teadlaste pühendunud uurimistööle on Eestis, Venemaal, Euroopas ja Ameerikas patenteeritud bakter Lactobacillus fermentum ME-3 praegu müügil Baltimaades piimatoodetena ja vereseerumi kolesterooli sisaldust langetava ja lipiidide profiili parandava Reg’Activ Cholesterol toidulisandina Eestis ja veel 9 riigis.

USA, Kanada, Kesk- ja Lõuna Ameerika turul on ME-3 sisaldusega kolm erinevat toidulisandit, mis on suunatud südametegevuse, immuunvastuse ja organismi vastupanuvõime tugevdamisele ning maksa toksiinidest vabastamisele.

Tartu ülikooli teadlased avastasid piimhappebakteri Lactobacillus fermentum ME-3 1995. aastal. Bakter Lactobacillus fermentum ME-3 on ainulaadne sellepoolest, et temas on kombineeritud kaks poolt – ta on antimikroobne ja samal ajal ka antioksüdantne. Seega on tal otsene hävitav mõju kahjulikele mikroobidele ja kasulik mõju inimorganismile.