Graafik: kõik Kepleri leitud eluks sobilikud eksoplaneedid ({{commentsTotal}})

Valik eksoplaneete kunstniku nägemuses.
Valik eksoplaneete kunstniku nägemuses. Autor/allikas: NASA/W. Stenzel

USA kosmoseagentuur NASA teatas hiljuti 1284 uue, sh kümnekonna eluks potentsiaalselt eluks sobiva eksoplaneedi olemasolu kinnitamisest. Kokku on Kepleri kosmoseteleskoobiga seeläbi avastanud 77 Päikesesüsteemist väljaspool asuvat väikeplaneeti, millel voolab sobivate asjaolude kokkulangemisel vedelas olekus vesi.

Kiirülevaate leitud eksoplaneetidest saab allolevalt graafikult. Kõigi eksoplaneetidega saab tutvuda California tehnoloogiainstituudi kodulehel. Nimistusse sattumiseks peab jääma planeedi tasakaalutemperatuur -93,15 ° C ja 36,85 ° C ja sellele langev päikesevalguse hulk olema Maast kuni neli korda väiksem või 2,2 korda suurem.

Nakatumine HPV-ga võib seostuda kasvajate tekkega

HPV vaktsiinist: ausalt ja emotsioonideta

Järgmisest aastast saavad Eesti tütarlapsed vaktsineerida end tasuta inimese papilloomiviiruse vastu. Sõltuvalt vaktsineeritute arvust on võimalik sellega nende eluea jooksul hoida ära kümneid surmaga lõppevaid vähijuhtumeid. Teaduspõhise otsuse kasulikku mõju ähvardavad aga ühismeedias kriitikameeleta jagatavad postitused.