Reportaaž linnurallilt: laulust ja lindudest kihav Tallinn ({{commentsTotal}})

Kell on 5 hommikul ja “Osoon” on Kadrioru pargis. On linnade linnuvaatluse võistlus ja eesmärk on järgmise kaheksa tunni jooksul märgata ja kirja panna võimalikult palju linnuliike. Linnuralli on alanud.

Selle võistlusega juhitakse tähelepanu linnade linnurikkusele ja rändlindude saabumisele.

2–5-liikmelised võistkonnad võtavad sel korral mõõtu 25 Eesti linnas. “Osoon” vaatleb Tallinnas, mis oma inimrohkusega võiks linde justkui eemale peletada, kuid tegelikkus on hoopis vastupidine. Tallinnas on registreeritud 252 linnuliiki, kellest 97 on kaitse all.

Esimestena käib jaht öistele kakulistele.

Karge öö erilise linnurohkusega veel ei tervita. Alustuseks tekib kahtlus, et tiigis ujuv üksik sinikael-part jääb parimaks tabamuseks.

Päikesetõusuni on jäänud kümme minutit. Kuulda on sookurgesid ja seal tegi häält ka Tallinna kanakull.

Esimese koiduvalgusega ärkab linnuelu tõeliselt ja linnuvaatlejate kogusse laekub vahepeal lausa 1 lind minutis. Kirja saavad nii laulurästas kui punarind. Laulma hakkavad ka värvulised.

Kui metsalinnud vaadeldud, tuleb asukohta vahetada, sest teistsuguses elupaigatüübis on ka teised linnud. Läheme Põhja-Tallinnasse, Paljassaare poolsaarele, kus teine meeskond on samasuguse innuga juba varahommikust linnuliike kogunud.

Varakevadine linnuvaatlus on nagu loto. Kevadine ränne on just alanud ning kunagi ei tea, kes tänasel jahedal päeval siia rohealale peatuma tulevad.

Tuulisele ja kohati vihmasele ilmale vaatamata kohati tänavuses linnadevahelises linnuvaatlusvõistluses üle Eesti ühtekokku 115 linnuliiki. Kõige enam liike vaadeldi ootuspäraselt rannikuäärsetes linnades. Tallinnas nähti-kuuldi 76 liiki sulelisi.

Soovitame vaadata ka teisi “Osooni” lugusid esmaspäeval kell 20 ETVs.

Uurimust eest vedanud Rutgersi ülikooli planeediteaduste dotsent Sonia Tikoo.Uurimust eest vedanud Rutgersi ülikooli planeediteaduste dotsent Sonia Tikoo.
Kuu magnetväli oli arvatust püsivam

Ameerika teadlased väidavad, et Kuu kunagine magnetväli püsis vähemalt miljard aastat kauem, kui seni arvatud.

Soovitused, kuidas vältida koolides valimiskampaaniat
Uuendatud: 09.08

Sel sügisel saavad esimest korda osaleda valimistel noored alates 16. eluaastast. See tähendab ühtlasi, et koolid on üha suurema poliitikute surve all – paljud otsivad võimalust oma töö tutvustamise egiidi all teha koolis valimiskampaaniat.

Teadlaste ennustus: sajandi lõpus nõuab ilmastik 150 000 inimelu aastas

Ekstreemsed ilmaolud võivad aastaks 2100 nõuda igal aastal kuni 150 000 inimelu, kui kliimasoojenemise vastu midagi ette ei võeta, ennustavad teadlased.

Käsnas elab miljardeid baktereid.Käsnas elab miljardeid baktereid.
Pesukäsnad kubisevad bakteritest, steriliseerimisest pole kasu

Köögis kraani kõrval lebav pesukäsn on bakteripesa. Nüüd tuleb välja, et svammis ei ela mitte ainult sadu tuhandeid kordi rohkem baktereid kui WC-poti kaanel, vaid ka katsetest seda steriliseerida pole erilist kasu. See kasvatab ainult potentsiaalselt haigusi tekitavate bakterite osakaalu.

Haigekassa raport: tööriist, mis sattus valedesse kätesse

Nädal pärast seda, kui Haigekassa ravikvaliteeti hindav raport avalikuks sai, on mitmed haiglad endiselt täpsustavate andmete ootel, sest raport on järelduste tegemiseks puudulik. Kõige suurema kriitika alla langevad raporti tegemiseks kogutud andmed - vaid raviarvetele toetuv statistika on reaalsusest kaugel ja teeb ülekohut. Et taolist raportit üldse koostatakse, on haiglate hinnangul tänuväärne, samuti oodatakse igasügisest kokkusaamist haigekassaga, kuis raportis olev üksipulgi läbi arutatakse.