Arvuti leidis kaks uut magnetmaterjali ({{commentsTotal}})

Materjaliteadlased on arvuti abiga välja mõelnud ja siis aatom aatomi haaval kokku pannud kaks uut magnetilist materjali. Nad loodavad, et nüüd saab alguse uus ajastu, mil uusi magnetmaterjale hakatakse leidma suurel kiirusel ja hulgakaupa.

Magnetitega oleme kõik ka igapäevaelus kokku puutunud, aga tegelikult on magnetiseeritavad materjalid päris haruldased. Ainult viiel protsendil teadaolevatest anorgaanilistest ühenditest on kas või vaevumärgatavaidki magnetilisi omadusi.

Praktiliselt on kasutusel ainult mõnikümmend magnetmaterjali, sest piiranguid seavad näiteks magnetiliste omaduste temperatuurisõltuvus või üleüldine püsitus. Uute materjalide omadusi on olnud väga raske ette ennustada.

Nüüd on Stefano Curtarolo Ameerika Ühendriikidest Duke'i ülikoolist ja ta kolleegid leidnud võimaluse otsinguid tõhustada. Nad keskendusid niinimetatud Heusleri sulamitele, mis koosnevad kolme keemilise elemendi aatomist, mis võivad moodustada kolme erisugust struktuuri.

Nad katsetasid arvutimudelil läbi 55 elementi kokku enam kui 200 000 kombinatsioonis. Mitmesuguste piirangukriteeriumitega kombinatsioone läbi proovides kitsendati nende hulka 35 000le, seejärel põhjalikumate läbikatsumistega 248le, siis 22le ja siis 14le kõige paremale.

Lõpuks õnnestus laboris tegelikult sünteesida kaks uut magnetilist materjali. Üks, mis koosneb koobaltist, magneesiumist ja titaanist, ja teine, mis koosneb mangaanist, plaatinast ja pallaadiumist.

Curtaloro ja kaasautorid kirjutavad ajakirjas Science Advances, et loodud materjalid katsetes ilmnenud omadused olid arvutuslikult ennustatutele väga lähedal.

Uurimust eest vedanud Rutgersi ülikooli planeediteaduste dotsent Sonia Tikoo.Uurimust eest vedanud Rutgersi ülikooli planeediteaduste dotsent Sonia Tikoo.
Kuu magnetväli oli arvatust püsivam

Ameerika teadlased väidavad, et Kuu kunagine magnetväli püsis vähemalt miljard aastat kauem, kui seni arvatud.

Soovitused, kuidas vältida koolides valimiskampaaniat
Uuendatud: 09.08

Sel sügisel saavad esimest korda osaleda valimistel noored alates 16. eluaastast. See tähendab ühtlasi, et koolid on üha suurema poliitikute surve all – paljud otsivad võimalust oma töö tutvustamise egiidi all teha koolis valimiskampaaniat.

Teadlaste ennustus: sajandi lõpus nõuab ilmastik 150 000 inimelu aastas

Ekstreemsed ilmaolud võivad aastaks 2100 nõuda igal aastal kuni 150 000 inimelu, kui kliimasoojenemise vastu midagi ette ei võeta, ennustavad teadlased.

Käsnas elab miljardeid baktereid.Käsnas elab miljardeid baktereid.
Pesukäsnad kubisevad bakteritest, steriliseerimisest pole kasu

Köögis kraani kõrval lebav pesukäsn on bakteripesa. Nüüd tuleb välja, et svammis ei ela mitte ainult sadu tuhandeid kordi rohkem baktereid kui WC-poti kaanel, vaid ka katsetest seda steriliseerida pole erilist kasu. See kasvatab ainult potentsiaalselt haigusi tekitavate bakterite osakaalu.

Haigekassa raport: tööriist, mis sattus valedesse kätesse

Nädal pärast seda, kui Haigekassa ravikvaliteeti hindav raport avalikuks sai, on mitmed haiglad endiselt täpsustavate andmete ootel, sest raport on järelduste tegemiseks puudulik. Kõige suurema kriitika alla langevad raporti tegemiseks kogutud andmed - vaid raviarvetele toetuv statistika on reaalsusest kaugel ja teeb ülekohut. Et taolist raportit üldse koostatakse, on haiglate hinnangul tänuväärne, samuti oodatakse igasügisest kokkusaamist haigekassaga, kuis raportis olev üksipulgi läbi arutatakse.