"Novaator" teadusuudised televisioonis: esimene saade ({{commentsTotal}})

Täna kell 20.45 läks esimest korda eetrisse ERR Novaator teleuudistega, mis kannavad pealkirja "Novaator". Edaspidi hakkab igas saates olema kaks lugu Eesti teadlaste värskematest saavutustest ja ülevaade maailmas tähelepanu pälvinud teadusuudistest. Iga saate lõpetab rubriik "Vaataja küsib", kus teadlased annavad televaatajate küsimustele igapäevaelus ette tulevate nähtuste kohta teadusliku seletuse.

Esimeses saates näitasid Tallinna tehnikaülikooli teadlased nutikat polümeerset võrku, mille abil on võimalik inimese verest välja püüda näiteks vähirakke.

Eesti geenivaramust oli hea uudis: teadlased on tänu lisarahastusele jõudnud kõigi doonorite vereproovide analüüsimisega nii kaugele, et õige pea võiks lugeda geenivaramu valmis saanuks.

Miks on mõne taime DNA pikem kui inimese oma, selgitab saates Tartu ülikooli geneetikaprofessor Ain Heinaru.

Saatejuhtidena näeb ERRi toimetajaid Marju Himmat ja Greete Palmistet.