Noorde tähte tulvab komeete ({{commentsTotal}})

Ühte kenasse noorde tähte, meist umbes 95 valgusaasta kaugusel, kukub hulgaliselt komeete.

NASA kosmoseteleskoobi Hubble vaatlusandmete põhjal väidavad astronoomid, et tähte nimega HD 172555, mis oma 23 miljoni eluaastaga on tõesti nooruke, on tabanud tõeline komeedisadu. Komeetide tähte langemist ei ole Hubble'i piltide peal küll silmaga näha, aga sellele viitab tähe ümber kindlaks tehtud gaasipilv, mis arvatakse olevat tekkinud komeedituumade materjalist.

HD 172555 on juba kolmas täht, millel on avastatud selline tihe komeedisadu. Kõik kolm on alla 40 miljoni aasta vanad. Komeete kukub aeg-ajalt ka meie Päikesesüsteemis aeg-ajalt Päikesesse, aga tundub, et noored tähed, mille ümber on planeedisüsteem kujunenud alles hiljuti, peavad üsna suure tõenäosusega läbi elama tõelise komeeditulvaetapi.

Teadlased oletavad, et ka noores Päikesesüsteemis tabasid arvukad Päikese poole tulvavad komeedid tihtilugu ka Maad ja tõid meile seejuures suures koguses vett.

Uurimistööd juhtis NASA teadlane Carol Grady, kes tegi sellest ettekande Texases Greatvine'is Ameerika Astronoomia Ühingu talvekonverentsil

Haigushüvitiste muudatuse kord muutis märkimisväärselt töötajate haiguskäitumist.Haigushüvitiste muudatuse kord muutis märkimisväärselt töötajate haiguskäitumist.
Haiguspäevade reform oli edukas, kuid kaotajaks on jälle madalapalgalised

Kaheksa aastat tagasi kehtima hakanud uus haiguspäevade hüvitamise kord on vähendanud haiguse tõttu töölt puudumisi kolmandiku võrra.

Endel Tulving pälvis oma mälu-alaste tööde eest väga maineka auhinna.Endel Tulving pälvis oma mälu-alaste tööde eest väga maineka auhinna.
Lugu, kuidas mootorrattaõnnetus aitas avastada episoodilist mälu

Eesti päritolu Kanada eksperimentaalpsühholoog Endel Tulving kirjutab Sirbis loo sellest, kuidas mootorattaõnnetuse läbi teinud noormehe uurimine aitas tal "avastada" episoodilist mälu.

Eesti perekonnad e-hääletavad tihtipeale koos.
Tähelepanuväärt leid: Eesti perekonnad e-hääletavad tihtipeale koos

Paljud eestlased e-hääletavad kahekesi, kas koos elukaaslase või täisealise lapsega. Sellisele järeldusele jõudsid Tartu ülikooli Johan Skytte instituudi poliitikauurijad, kui otsisid vastus küsimusele, kas internetis hääletamine muudab valimised vähem sotsiaalseks.