Noorde tähte tulvab komeete ({{commentsTotal}})

Ühte kenasse noorde tähte, meist umbes 95 valgusaasta kaugusel, kukub hulgaliselt komeete.

NASA kosmoseteleskoobi Hubble vaatlusandmete põhjal väidavad astronoomid, et tähte nimega HD 172555, mis oma 23 miljoni eluaastaga on tõesti nooruke, on tabanud tõeline komeedisadu. Komeetide tähte langemist ei ole Hubble'i piltide peal küll silmaga näha, aga sellele viitab tähe ümber kindlaks tehtud gaasipilv, mis arvatakse olevat tekkinud komeedituumade materjalist.

HD 172555 on juba kolmas täht, millel on avastatud selline tihe komeedisadu. Kõik kolm on alla 40 miljoni aasta vanad. Komeete kukub aeg-ajalt ka meie Päikesesüsteemis aeg-ajalt Päikesesse, aga tundub, et noored tähed, mille ümber on planeedisüsteem kujunenud alles hiljuti, peavad üsna suure tõenäosusega läbi elama tõelise komeeditulvaetapi.

Teadlased oletavad, et ka noores Päikesesüsteemis tabasid arvukad Päikese poole tulvavad komeedid tihtilugu ka Maad ja tõid meile seejuures suures koguses vett.

Uurimistööd juhtis NASA teadlane Carol Grady, kes tegi sellest ettekande Texases Greatvine'is Ameerika Astronoomia Ühingu talvekonverentsil

Nakatumine HPV-ga võib seostuda kasvajate tekkega

HPV vaktsiinist: ausalt ja emotsioonideta

Järgmisest aastast saavad Eesti tütarlapsed vaktsineerida end tasuta inimese papilloomiviiruse vastu. Sõltuvalt vaktsineeritute arvust on võimalik sellega nende eluea jooksul hoida ära kümneid surmaga lõppevaid vähijuhtumeid. Teaduspõhise otsuse kasulikku mõju ähvardavad aga ühismeedias kriitikameeleta jagatavad postitused.