Noorde tähte tulvab komeete ({{commentsTotal}})

Ühte kenasse noorde tähte, meist umbes 95 valgusaasta kaugusel, kukub hulgaliselt komeete.

NASA kosmoseteleskoobi Hubble vaatlusandmete põhjal väidavad astronoomid, et tähte nimega HD 172555, mis oma 23 miljoni eluaastaga on tõesti nooruke, on tabanud tõeline komeedisadu. Komeetide tähte langemist ei ole Hubble'i piltide peal küll silmaga näha, aga sellele viitab tähe ümber kindlaks tehtud gaasipilv, mis arvatakse olevat tekkinud komeedituumade materjalist.

HD 172555 on juba kolmas täht, millel on avastatud selline tihe komeedisadu. Kõik kolm on alla 40 miljoni aasta vanad. Komeete kukub aeg-ajalt ka meie Päikesesüsteemis aeg-ajalt Päikesesse, aga tundub, et noored tähed, mille ümber on planeedisüsteem kujunenud alles hiljuti, peavad üsna suure tõenäosusega läbi elama tõelise komeeditulvaetapi.

Teadlased oletavad, et ka noores Päikesesüsteemis tabasid arvukad Päikese poole tulvavad komeedid tihtilugu ka Maad ja tõid meile seejuures suures koguses vett.

Uurimistööd juhtis NASA teadlane Carol Grady, kes tegi sellest ettekande Texases Greatvine'is Ameerika Astronoomia Ühingu talvekonverentsil

Lääneriikide tarbimise mõjul sureb Aasias kümneid tuhandeid inimesi

Ainuüksi Lääne-Euroopa ja Ameerika Ühendriikide jaoks mõeldud kaupade tootmisel tekkiv õhureostus viib Hiinas igal aastal enam kui 108 000 inimese enneaegse surmani. Kokku nõuab rahvusvahelisest kaubandusest tingitud õhureostus aastas enam kui 750 000 elu.

Metsad mõjutavad nii kohalikku kui üleilmset kliimat

Metsad täidavad planeedi jahutamisel mitmekülgset rolli ja ei piirdu ainult süsinikdioksiidi talletamisega.

Suur MeeMa uuring: Eestis on ühiskonnarühmade eristumine süvenenud

Tartu ülikooli ühiskonnateadlased panid kaante vahele kaheteistkümne aasta pikkuse esindusliku uuringu “Mina. Maailm. Meedia” (lühidalt MeeMa) tulemused. Üks nende peamisi järeldusi on, et viimasel paarikümnel aastal on Eestis süvenenud ühiskonnarühmade eristumine ning ühiskond on muutunud kahekiiruseliseks: ühtede inimrühmade jaoks aeg kiireneb, teiste jaoks aeglustub.