Noorde tähte tulvab komeete ({{commentsTotal}})

Ühte kenasse noorde tähte, meist umbes 95 valgusaasta kaugusel, kukub hulgaliselt komeete.

NASA kosmoseteleskoobi Hubble vaatlusandmete põhjal väidavad astronoomid, et tähte nimega HD 172555, mis oma 23 miljoni eluaastaga on tõesti nooruke, on tabanud tõeline komeedisadu. Komeetide tähte langemist ei ole Hubble'i piltide peal küll silmaga näha, aga sellele viitab tähe ümber kindlaks tehtud gaasipilv, mis arvatakse olevat tekkinud komeedituumade materjalist.

HD 172555 on juba kolmas täht, millel on avastatud selline tihe komeedisadu. Kõik kolm on alla 40 miljoni aasta vanad. Komeete kukub aeg-ajalt ka meie Päikesesüsteemis aeg-ajalt Päikesesse, aga tundub, et noored tähed, mille ümber on planeedisüsteem kujunenud alles hiljuti, peavad üsna suure tõenäosusega läbi elama tõelise komeeditulvaetapi.

Teadlased oletavad, et ka noores Päikesesüsteemis tabasid arvukad Päikese poole tulvavad komeedid tihtilugu ka Maad ja tõid meile seejuures suures koguses vett.

Uurimistööd juhtis NASA teadlane Carol Grady, kes tegi sellest ettekande Texases Greatvine'is Ameerika Astronoomia Ühingu talvekonverentsil

Kuidas kohtuvad sperm ja munarakk?

Intervjuu: kuidas käib munasarjakoe külmutamine

Eestis sündis teadlaste ja arstide koostöö tulemusena laps külmutatud munasarjakoest. Kuidas sellist protseduuri tehakse ja mis on võimalus, et Eestis sünnib selle haruldase meetodi abiga veel lapsi, uuris ERR Novaator embrüoloogilt ja Nova Vita kliiniku teadustööde koordinaatorilt Karin Rosensteinilt.

Harilik lambaseenik, Albatrellus ovinus.

Galerii: testi end, kas tunned neid Eesti seeni?

Tartu ülikooli loodusmuuseumi seenenäitus andis võimaluse iga-sügiseselt taas tutvuda nii Eesti kui maailma seenerikkusega. Vaata seenenäituse galeriid ja testi kui paljusid neist Põlvamaalt korjatud seentest ise ära tunneksid.

kõik eesti teaduse hindamisraportist
On lihtne välja mõelda keerulisi asju.

Geniaalsust tunneb lihtsate asjade täiustamisest

Keerulistest asjadest on lihtne unistada, lihtsaid asju aga keeruline innoveerida, tõdeb Kristjan Port saates "Portaal" ulmelise mahlapressi ehitanud ja 120 miljoni dollari suuruse kapitali kokku ajanud iduettevõtte Juicero pankroti valguses.