Tumeaine on arvatust ühtlasem ja hõredam ({{commentsTotal}})

Salapärane tumeaine, mida on täis terve maailmaruum, kuid mille olemust keegi ei tunne, võib olla natuke hõredam ja maailmaruumis natuke ühtlasemalt jaotunud, kui seni arvatud.

Tumedast ainest teatakse ainult selle põhjal, et see avaldab tavalisele, nähtavale ainele gravitatsioonilist mõju. Nüüd on teadlased analüüsinud ligi 15 miljoni kauge galaktika pilte, püüdes välja nuputada, millist mõju on tumeaine neile kujutistele oma raskusjõuga avaldanud.

Hendrik Hildebrandt Saksamaalt Bonnist Argelanderi astronoomia instituudist ja Massimo Viola Hollandist Leideni ülikoolist uurisid piltide pealt, kuidas on kaugete galaktikate ja meie vahel paiknev tumeaine neist galaktikatest tulevat valgust oma raskusjõuga sirgelt teelt kõrvale kallutanud. Kallutatuse põhjal aga rehkendasidki nad välja tumeaine tiheduse ja jaotumuse.

Briti Kuningliku Astronoomia Seltsi kuukirjas avaldatud uurimistulemused on iseenesest võttes ainult ühe üksiku uurimuse tulemused, aga kui ka tulevased uuringud osutavad, et tumeaine on seniarvatust ühtlasemalt jaotunud, siis peavad astrofüüsikud oma universumi arengu mudeleid võibolla muutma.

Nakatumine HPV-ga võib seostuda kasvajate tekkega

HPV vaktsiinist: ausalt ja emotsioonideta

Järgmisest aastast saavad Eesti tütarlapsed vaktsineerida end tasuta inimese papilloomiviiruse vastu. Sõltuvalt vaktsineeritute arvust on võimalik sellega nende eluea jooksul hoida ära kümneid surmaga lõppevaid vähijuhtumeid. Teaduspõhise otsuse kasulikku mõju ähvardavad aga ühismeedias kriitikameeleta jagatavad postitused.