Tumeaine on arvatust ühtlasem ja hõredam ({{commentsTotal}})

Salapärane tumeaine, mida on täis terve maailmaruum, kuid mille olemust keegi ei tunne, võib olla natuke hõredam ja maailmaruumis natuke ühtlasemalt jaotunud, kui seni arvatud.

Tumedast ainest teatakse ainult selle põhjal, et see avaldab tavalisele, nähtavale ainele gravitatsioonilist mõju. Nüüd on teadlased analüüsinud ligi 15 miljoni kauge galaktika pilte, püüdes välja nuputada, millist mõju on tumeaine neile kujutistele oma raskusjõuga avaldanud.

Hendrik Hildebrandt Saksamaalt Bonnist Argelanderi astronoomia instituudist ja Massimo Viola Hollandist Leideni ülikoolist uurisid piltide pealt, kuidas on kaugete galaktikate ja meie vahel paiknev tumeaine neist galaktikatest tulevat valgust oma raskusjõuga sirgelt teelt kõrvale kallutanud. Kallutatuse põhjal aga rehkendasidki nad välja tumeaine tiheduse ja jaotumuse.

Briti Kuningliku Astronoomia Seltsi kuukirjas avaldatud uurimistulemused on iseenesest võttes ainult ühe üksiku uurimuse tulemused, aga kui ka tulevased uuringud osutavad, et tumeaine on seniarvatust ühtlasemalt jaotunud, siis peavad astrofüüsikud oma universumi arengu mudeleid võibolla muutma.

Haigushüvitiste muudatuse kord muutis märkimisväärselt töötajate haiguskäitumist.Haigushüvitiste muudatuse kord muutis märkimisväärselt töötajate haiguskäitumist.
Haiguspäevade reform oli edukas, kuid kaotajaks on jälle madalapalgalised

Kaheksa aastat tagasi kehtima hakanud uus haiguspäevade hüvitamise kord on vähendanud haiguse tõttu töölt puudumisi kolmandiku võrra.

Endel Tulving pälvis oma mälu-alaste tööde eest väga maineka auhinna.Endel Tulving pälvis oma mälu-alaste tööde eest väga maineka auhinna.
Lugu, kuidas mootorrattaõnnetus aitas avastada episoodilist mälu

Eesti päritolu Kanada eksperimentaalpsühholoog Endel Tulving kirjutab Sirbis loo sellest, kuidas mootorattaõnnetuse läbi teinud noormehe uurimine aitas tal "avastada" episoodilist mälu.

Eesti perekonnad e-hääletavad tihtipeale koos.
Tähelepanuväärt leid: Eesti perekonnad e-hääletavad tihtipeale koos

Paljud eestlased e-hääletavad kahekesi, kas koos elukaaslase või täisealise lapsega. Sellisele järeldusele jõudsid Tartu ülikooli Johan Skytte instituudi poliitikauurijad, kui otsisid vastus küsimusele, kas internetis hääletamine muudab valimised vähem sotsiaalseks.