Väike hele asteroid pöörleb kiiresti ({{commentsTotal}})

Astronoomidel on esimest korda õnnestunud üksikasjalikult vaadelda üht väga väikest asteroidi. Maa-lähedasel asteroidil nimega 2015 TC25 on läbimõõtu ainult umbes kaks meetrit. Samal ajal on ta huvitaval kombel ka üks kõige heledamaid Maa-lähedasi asteroide, mis eales avastatud, sest peegeldab tagasi umbes 60 protsenti selle pinnale langenud valgusest.

Ameerika Ühendriikide Arizona ülikooli astronoomi Vishnu Reddy juhtimisel tegutsenud teadlased kogusid kokku nelja teleskoobi vaatlusandmed. Teleskoobivaatlused tehti asteroidi hiljutisel lähimöödumisel Maast, mil see tuhises meie planeedist mööda kolm korda lähemalt kui Kuu.

Reddy ja kaasautorid kirjutavad ajakirjas The Astronomical Journal, et asteroidi 2015 TC25 pind sarnaneb suhteliselt haruldase meteoriiditüübi, aubriidi omale. Aubriidid, mis moodustavad Maale langenud meteoriitidest umbes üks tuhandiku, koosnevad väga eredatest kivimitest, peamiselt silikaatidest. Mõnes mõttes võibki öelda,et 2015 TC25 ongi meteoriit, mis pole veel jõudnud Maale langeda.

Muu hulgas selgus, et tegu on ühe kõige kiiremini pöörleva Maa-lähedase asteroidiga, mis seni teada – see teeb täispöörde kõigest kahe minutiga. Teadlased väidavad, et kunagi varem ei ole nii väikese asteroidi kohta saadud ühekorraga optilisi, infrapuna- ja radarandmeid.

Haigushüvitiste muudatuse kord muutis märkimisväärselt töötajate haiguskäitumist.Haigushüvitiste muudatuse kord muutis märkimisväärselt töötajate haiguskäitumist.
Haiguspäevade reform oli edukas, kuid kaotajaks on jälle madalapalgalised

Kaheksa aastat tagasi kehtima hakanud uus haiguspäevade hüvitamise kord on vähendanud haiguse tõttu töölt puudumisi kolmandiku võrra.

Endel Tulving pälvis oma mälu-alaste tööde eest väga maineka auhinna.Endel Tulving pälvis oma mälu-alaste tööde eest väga maineka auhinna.
Lugu, kuidas mootorrattaõnnetus aitas avastada episoodilist mälu

Eesti päritolu Kanada eksperimentaalpsühholoog Endel Tulving kirjutab Sirbis loo sellest, kuidas mootorattaõnnetuse läbi teinud noormehe uurimine aitas tal "avastada" episoodilist mälu.

Eesti perekonnad e-hääletavad tihtipeale koos.
Tähelepanuväärt leid: Eesti perekonnad e-hääletavad tihtipeale koos

Paljud eestlased e-hääletavad kahekesi, kas koos elukaaslase või täisealise lapsega. Sellisele järeldusele jõudsid Tartu ülikooli Johan Skytte instituudi poliitikauurijad, kui otsisid vastus küsimusele, kas internetis hääletamine muudab valimised vähem sotsiaalseks.