Suur täht on ümaraim keha, mida kunagi mõõdetud ({{commentsTotal}})

Nii nagu maakera pole tegelikult ideaalselt ümmargune kera, ei ole seda ka Päike ega teisedki tähed. Telje ümber pöörlemisest tekkiv tsentrifugaaljõud teeb muidu ümarad tähekehad natuke lapikuks. Päikese raadius on seetõttu ekvaatori suunas umbes kümme kilomeetrit pikem kui pooluste suunas.

See on Päikese-suuruse kera kohta küll väga väike erinevus, aga nüüd on teadlased avastanud tähe, mis mitte ainult et on veel ümaram kui Päike, vaid on üleüldse kõige ümmargusem taevakeha ja teadlaste eneste väitel kõige ümmargusem looduslik ese, mida üleüldse mõõdetud-

Laurent Gizon Saksamaal Göttingenis asuvast Max Plancki Päikesesüsteemi uuringute instituudist kasutasid tähtede mõõtmete leidmiseks astroseismoloogilist meetodit ehk uurisid tähe sees levivaid mehaanilisi lainetusi, õigupoolest küll tunnusmärke, mida see need lainetused tähe valguse heleduse muutustesse sisse kodeerivad.

Rakendades seda uurimisvõtet ühe meist 5000 valgusaasta kaugusel asuvale tähele, tuli välja, et selle tähe ekvatoriaal- ja polaarraadius erinevad ainult kolme kilomeetri võrra, pluss-miinus üks kilomeeter. Arvestades, et tähe läbimõõt on kolm miljonit kilomeetrit, üle kahe korra rohkem kui Päikesel, on tähe ümarus tõesti muljetavaldav. Abiks on talle muidugi asjaolu, et ta pöörleb Päikesest kolm korda aeglasemalt.

Teadlased uurisid tähte Kepleri kosmoseteleskoobi abil neli aastat järjest. Tulemustest kirjutavad nad ajakirjas Science Advances.

mazoni kuller avab ise sinu kodu ukse.

Veebikaupmees Amazon asus inimeste koduukse lukke vahetama

Amazoni kullerid saavad külastada möödunud kuust soovijate kodusid ka juhul, kui seal parasjagu kedagi pole. Vähemalt esialgu ettevõtte paigaldatavad nutilukud teisi kaupmehi üle ukseläve ei lase, nendib R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.