Uuring: nutiseadmete kasutamine mõjutab õpilaste akadeemilisi tulemusi ({{commentsTotal}})

Õpilased kasutavad nutiseadmeid peamiselt väljaspool kooli õppetööga mitteseotud tegevusteks.
Õpilased kasutavad nutiseadmeid peamiselt väljaspool kooli õppetööga mitteseotud tegevusteks. Autor: Liis Treimann / Scanpix

Tartu ülikooli magistrant Maarja Timm uuris oma magistritöö raames õpilaste hinnanguid nutiseadmete kasutamisharjumustele, samuti seoseid õpihoiakute ning -tulemustega. Tuleb välja, et praegu võib nutiseadmete kasutamine koolitunnis hinnetele hoopis halvasti mõjuda.

Kuigi nutiseadmete kasutamine noorte seas on viimastel aastatel hoogustunud, on nende kasutust uuritud veel küllaltki vähe. Mujal maailmas läbi viidud uuringud on enamasti leidnud, et nutiseadmete kasutamine õppetöös omab soodsat mõju õpilase akadeemilistele tulemustele ja õpiharjumustele.

Uuringus osalesid kahe Harjumaa kooli 6. ja 9. klasside õpilased, põneva nüansina viidi ka uuring ise läbi tahvelarvutite abil.

Ootuspäraselt kasutasid õpilased nutiseadmeid peamiselt väljaspool kooli õppetööga mitteseotud tegevusteks. Küll aga ilmnes tendents, et ka õppetööga seotud tegevusi tehti rohkem väljaspool kooliaega kui koolis.

Eesmärkide lõikes kasutasid õpilased nutiseadmeid kõige sagedamini informatsiooni hankimiseks, seejärel suhtlemiseks ning alles viimases järjekorras sisuloomeks.

Õpihoiakute ja nutiseadmete kasutamise vahel leiti küll seoseid, ent mitte nii tugevaid, et seadmete kasutamisharjumuste põhjal õpihoiakuid ennustada saaks.

Mõnevõrra üllatuslikult selgus, et mida sagedamini õpilased koolitunnis nutiseadmeid kasutavad, seda madalam on nende keskmine hinne. Kuna selline tulemus erineb senistest uurimustest, mis kinnitavad pigem nutiseadmete positiivset mõju õpitulemutele, siis oletab autor, et nutiseadmete kasutamine koolitunnis võib õpilaste tähelepanu hajutada. Võimalik, et praegu kasutusel olevad meetodid on vähetõhusad või ei ole piisavalt õpieesmärkide saavutamisele suunatud.

Magistritöö viidi läbi Tartu ülikooli haridusteaduste instituudi ja loodusteadusliku hariduse keskuse projekti "Nutikad tehnoloogiad ja digitaalne kirjaoskus õppimiskäsituse muutmisel” raames. Uurimisprojekti juht on Tartu ülikooli haridustehnoloogia professor Margus Pedaste ja laiemalt aitab projekt analüüsida nutiseadmete kasutamist õpilaste ja õpetajate hulgas, et selle alusel arendada loodusteadustes ja matemaatikas nutiseadmete kasutamise metoodikat ja anda ka soovitusi digitaalse kirjaoskuse arendamiseks.



Euroopa teadusruumi lõimumispoliitikatel võib olla teatavaid puudusi.Euroopa teadusruumi lõimumispoliitikatel võib olla teatavaid puudusi.
EL-i laienemine võis vähendada ida- ja lääneriikide vahelist teaduskoostööd

Kuigi Euroopa Liidu ühine teadusruum peaks soosima piiriülest koostööd, oleks see kasvanud ida- ja lääneriikide vahel liidu laienemiseta kiiremini, vihjab uus analüüs. Teadusruumi lõimumispoliitikate puudustele vaatamata võib hakata nägema aga ka märke, et ajude väljavoolust on saamas viimaks ajude ringlus.

Maailmaruumi kiviplaneetide seas valdavad veekerad

Kes eksoplaneete uurima sõidab, võtku igaks juhuks kindlasti sukeldusvarustus kaasa, sest üks teadlane on nüüd statistikamudeliga välja rehkendanud, et suuremal osal universumi kivise pinnaga planeetidest katab sellest pinnast enamat kui 90 protsenti meri.

Uus eestikeelne tõlkeprogramm annab teksti edasi sujuvamalt ja autentsemalt

Tartu Ülikooli keeletehnoloogide töögrupp tegi valmis masintõlke programmi, mis põhineb uudsel meetodil ehk tehisnärvivõrkude süsteemil. Tõlkeprogrammi demoversiooni saavad kõik huvilised internetikeskkonnas järele proovida.