Doktoritöö: matemaatikateadmised avaldavad õpilaste motivatsioonile olulist mõju   ({{commentsTotal}})

Algklassiõpilaste matemaatikateadmiste ja motivatsiooni vahelisi seoseid uurinud doktoritööst selgub, et motivatsiooniprobleemid võivad tuleneda vähestest ainealastest teadmistest.

"Töö näitab, et laste teadmised ja motivatsioon on seotud juba algklassides. Paremate teadmistega lapsed tunnevad hiljem aine vastu suuremat huvi ning muretsevad vähem enda võrdlemise pärast teistega. Selleks, et aine algklasside õpilastele meeldiks, tuleb lastel õpitavast aru saada," kinnitas Tallinna ülikooli haridusteaduste instituudi doktorant Anna-Liisa Jõgi.

Lisaks ilmnes tööst, et kehvema eneseregulatsiooniga lapsed tunnevad vajadust õppida n-ö hinnete pärast ja võrrelda enda tulemusi kaaslaste omadega.

Teise olulise tulemusena selgus, et keerulisemaid sisulist arusaamist nõudvaid matemaatikaülesandeid lahendavad paremini õpilased, kes oskavad enda käitumist reguleerida ehk käitumist planeerida, jälgida ja vajadusel muuta. Jõgi rõhutas, et laste matemaatikateadmiste arenguks on vaja tunnis toetada ka nende eneseregulatsioonioskusi ja kognitiivseid võimeid.

Töös põhineb enam kui 800 lapse kohta kogutud andmetel, kelle arengut jälgiti esimese kolme kooliaasta vältel, ja valmis osana Tallinna Ülikooli psühholoogia suuna uurimisprojektist ''Lasteaiast kooli''. Eesti kasvatusteaduste kontekstis paistab töö silma nii uuritavate hulga, pikiuuringu disaini kui andmeanalüüsi põhjalikkuse poolest.

Doktoritöö avalik kaitsmine toimub Tallinna ülikooli auditooriumis M-648 (Uus-Sadama tn 5) kell 14. Doktoritöö juhendajad on TLÜ professor Eve Kikas ja Jyväskylä ülikooli professor Marja-Kristiina Lerkkanen. Oponendid on Tartu ülikooli dotsent Terje Hõim ja Turu ülikooli dotsent Janne Lepola. Töö täistekst on kättesaadav TLÜ akadeemilise raamatukogu keskkonnas ETERA

Toimetaja: Jaan-Juhan Oidermaa



Kaader saatest "Uudishimu tippkeskus".

Video: millal muutuvad plast ja nanoosad kasulikuks ja millal ohtlikuks

„See on jah huvitav, et kui me räägime juuspeenest ja selle all me mõtleme midagi, mis on hästi peenikene, siis tegelikult saab palju peenemaks minna,“ märgib Andres Krumme, Tallinna tehnikaülikooli polümeeride tehnoloogia professor. Õigustatult tekib küsimus, miks ülipeenike on parem kui lihtsalt peenike?

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: