Hiidsaurus püstitas suurusega Brasiilia rekordi ({{commentsTotal}})

Brasiilia on suur riik. Nüüd on teadlased avastanud selle riigi suurima dinosauruse – mõistagi fossiili. Avastust ei tehtud aga sugugi välitöödel, vaid täiesti tubaselt muuseumikappides sorides.

Fossiilid leiti juba möödunud sajandi keskpaiku, aga siis oskasid teadlased selgrootükkide põhjal öelda ainult seda, et tegu oli olnud väga suure loomaga. Raha ja ka asjatundlike inimeste puudusel edasine uurimine venis. Nüüd aga tegi Rio de Janeiros asuva maateaduste muuseumi juures töötav Kamila Bandeira fossiilidest doktoritöö, uuris neid neli aastat ja lahendas mõistatuse ära.

Tuli välja, et kümneid miljoneid aastaid tagasi elanud loom oli olnud 25 meetrit pikk. Nimeks sai ta Austroposeidon magnificus. Dinosaurusel oli Bandeira arutluskäikude põhjal väike pea ja pikk kael, kogukas kere ja ka pikk saba. Väiksemate loomade õnneks oli ta siiski taimetoiduline.

Maailma suurim saurus ta aga ei ole, sest see au on praegu loomal, kelle fossiilid leiti kahe aasta eest Argentinast ja keda arvatakse olevat olnud tervelt 40 meetri pikkune

Paneelmajade piirkonnad vajavad tähelepanu nii linnaplaneeringute kui ka investeeringute näol.Paneelmajade piirkonnad vajavad tähelepanu nii linnaplaneeringute kui ka investeeringute näol.
Doktoritöö: kaks tegurit, mis pikendavad paneelmajade eluiga

Eestis on ligikaudu 3000 raudbetoon-suurpaneelidest kortermaja, mis ehitatud möödunud sajandi teisel poolel, millest on praeguseks terviklikult renoveeritud kõigest vähem kui kümnendik. TTÜ doktoritöös tuuakse välja kaks tegurit, mis aitavad paneelmajade eluiga oluliselt pikendada.

Ülikoolid vähendavad vastuvõttu bakalaureuseõppes

Nii maaülikool kui ka Tallinna ülikool vähendavad vastuvõttu bakalaureuseõppes, sest vähenenud on ka keskkoolilõpetajate hulk.