Hiidsaurus püstitas suurusega Brasiilia rekordi ({{commentsTotal}})

Brasiilia on suur riik. Nüüd on teadlased avastanud selle riigi suurima dinosauruse – mõistagi fossiili. Avastust ei tehtud aga sugugi välitöödel, vaid täiesti tubaselt muuseumikappides sorides.

Fossiilid leiti juba möödunud sajandi keskpaiku, aga siis oskasid teadlased selgrootükkide põhjal öelda ainult seda, et tegu oli olnud väga suure loomaga. Raha ja ka asjatundlike inimeste puudusel edasine uurimine venis. Nüüd aga tegi Rio de Janeiros asuva maateaduste muuseumi juures töötav Kamila Bandeira fossiilidest doktoritöö, uuris neid neli aastat ja lahendas mõistatuse ära.

Tuli välja, et kümneid miljoneid aastaid tagasi elanud loom oli olnud 25 meetrit pikk. Nimeks sai ta Austroposeidon magnificus. Dinosaurusel oli Bandeira arutluskäikude põhjal väike pea ja pikk kael, kogukas kere ja ka pikk saba. Väiksemate loomade õnneks oli ta siiski taimetoiduline.

Maailma suurim saurus ta aga ei ole, sest see au on praegu loomal, kelle fossiilid leiti kahe aasta eest Argentinast ja keda arvatakse olevat olnud tervelt 40 meetri pikkune

Ühe minuti loeng: mis muudab koolilapsed õnnetuks?

Kuigi on lihtne arvata, et õpilaste mureliku meele põhjus on kooliväsimus, võib olla väsimus hoopis märk mõningatest puuduvatest õpioskustest, leiab Tallinna ülikooli haridusteaduste instituudi teadur Grete Arro.

Video: TalveAkadeemia teaduspäev

Tartus ja Tallinnas toimunud Tudengiteaduse nädal tipnes teaduskeskuses Ahhaa toimuva teaduspäevaga. Ettekandeid tudengite uurimistöödest sai jälgida ka ERR Novaatori vahendusel. Teadustööde selleaastaseks läbivaks märksõnaks oli sel aastal jätkusuutlikkus.

Energiatootjate süsinikuheitmete maht ei kasva

Maailma energiasektori süsinikdioksiidiheitmete hulk ei kasvanud mullu kolmandat aastat järjest.