Nobeli keemiapreemia pälvisid molekulaarmasina loojad ({{commentsTotal}})

Tänavuse Nobeli keemiapreemia pälvisid kolmapäeval Prantsuse teadlane Jean-Pierre Sauvage, britt J Fraser Stoddart ja hollandlane Bernard Feringa maailma väikseimate masinate, molekulaarmasinate väljatöötamise eest.

Laureaadid jagavad omavahel kaheksa miljonit krooni (831 000 eurot) kontrollitava liikumisega molekulide konstrueerimise ja sünteesimise eest. Need molekulid võivad energia lisamisel täita etteantud, ülesandeid, teatas Rootsi teaduste akadeemia.

Akadeemia sõnul saab molekulaarmasinaid kõige tõenäolisemalt kasutada uute materjalide, sensorite ja energiasalvestussüsteemide arendamisel.

Varem sel nädalal kuulutati välja Nobeli füüsika- ja meditsiiniauhinna võitjad. Reedel tehakse teatavaks, kes on pälvinud tänavuse rahupreemia. Majandus- ja kirjandusauhinna laureaadi selguvad järgmisel nädalal.

Auhinnad antakse üle 10. detsembril selle asutaja Alfred Nobeli surma 120. aastapäeval.

Allikas: BNS

Debatt vähi tekkepõhjuste üle tõotab taas hoogu koguda

Ligi kaks kolmandikku vähini viia võivatest mutatsioonidest tekivad DNA kopeerimise käigus tehtavate vigade tõttu, vihjab värske uuring.

Muutused Eestis ja maailmas on jätnud jälje inimeste väärtustesse

Eesti elanike väärtused on viimase 12 aasta jooksul jäänud üldjoontes samaks, kuid just viimastel aastatel on märgata mitut olulist muutust, mis seotud riigi julgeoleku ja rahuga maailmas.

Reisijad jätavad Läänemere laevadele maha tohutu hulga jäätmeid

Läänemerel seilavad reisilaevad on tohutud ujuvad linnad, oma autoparkla, kaubanduskeskuste, restoranide ja hotelliga. Tallinki laev Baltic Queen mahutab 2800 reisijat, kes kõik siin pidutsevad, söövad, joovad ja veedavad oma öö. “Osoon” uurib aga kuhu liiguvad laeval tekitatud jäätmed.