DNA astus lavale koos RNA-ga ({{commentsTotal}})

Kuidas algas elu Maal, on jäänud suureks mõistatuseks tänase päevani. Paljud teadlased on arvanud, et esimestel elusolenditel ei olnud üldse DNA-d, vaid elu oli hoopis RNA-põhine. Kuid nüüd on rühm teadlasi avaldanud uurimistulemused, mis ähvardavad lüüa sellesse RNA maailma teooriasse tõsise mõra.

Küsimus on selles, kuidas ilmus RNA maailma DNA ja võttis juhtohjad üle. Ameerika Ühendriikide Scrippsi instituudi keemik Ramanarayanan Krishnamurthy ja ta kolleegid väidavad, et paljude teoreetikute arvamus, et oli üleminekuaeg, mil esines DNA ja RNA kimäärseid ehk segunenud vorme, on väga ebausutav, sest need vormid oleks olnud väga ebastabiilsed ja vähefunktsionaalsed.

Krishnamurthy ja kaasautorid kirjutavad ajakirjas Angewandte Chemie, et pigem võisid esimesed DNA molekulid tekkida ja esimestes elusolendites oma osa täitma hakata juba samal ajal kui RNA molekulid. Kahe molekuli tüübi praegune rollijaotus kujunes aga välja hiljem.

DNA on teatavasti pikk kahest teineteise ümber keerdunud ahelast koosnev molekul. RNA on ligikaudu samasugune, aga pikka ahelat on tal ainult üks.

Paneelmajade piirkonnad vajavad tähelepanu nii linnaplaneeringute kui ka investeeringute näol.Paneelmajade piirkonnad vajavad tähelepanu nii linnaplaneeringute kui ka investeeringute näol.
Doktoritöö: kaks tegurit, mis pikendavad paneelmajade eluiga

Eestis on ligikaudu 3000 raudbetoon-suurpaneelidest kortermaja, mis ehitatud möödunud sajandi teisel poolel, millest on praeguseks terviklikult renoveeritud kõigest vähem kui kümnendik. TTÜ doktoritöös tuuakse välja kaks tegurit, mis aitavad paneelmajade eluiga oluliselt pikendada.

Ülikoolid vähendavad vastuvõttu bakalaureuseõppes

Nii maaülikool kui ka Tallinna ülikool vähendavad vastuvõttu bakalaureuseõppes, sest vähenenud on ka keskkoolilõpetajate hulk.