DNA astus lavale koos RNA-ga ({{commentsTotal}})

Kuidas algas elu Maal, on jäänud suureks mõistatuseks tänase päevani. Paljud teadlased on arvanud, et esimestel elusolenditel ei olnud üldse DNA-d, vaid elu oli hoopis RNA-põhine. Kuid nüüd on rühm teadlasi avaldanud uurimistulemused, mis ähvardavad lüüa sellesse RNA maailma teooriasse tõsise mõra.

Küsimus on selles, kuidas ilmus RNA maailma DNA ja võttis juhtohjad üle. Ameerika Ühendriikide Scrippsi instituudi keemik Ramanarayanan Krishnamurthy ja ta kolleegid väidavad, et paljude teoreetikute arvamus, et oli üleminekuaeg, mil esines DNA ja RNA kimäärseid ehk segunenud vorme, on väga ebausutav, sest need vormid oleks olnud väga ebastabiilsed ja vähefunktsionaalsed.

Krishnamurthy ja kaasautorid kirjutavad ajakirjas Angewandte Chemie, et pigem võisid esimesed DNA molekulid tekkida ja esimestes elusolendites oma osa täitma hakata juba samal ajal kui RNA molekulid. Kahe molekuli tüübi praegune rollijaotus kujunes aga välja hiljem.

DNA on teatavasti pikk kahest teineteise ümber keerdunud ahelast koosnev molekul. RNA on ligikaudu samasugune, aga pikka ahelat on tal ainult üks.

Ühe minuti loeng: mis muudab koolilapsed õnnetuks?

Kuigi on lihtne arvata, et õpilaste mureliku meele põhjus on kooliväsimus, võib olla väsimus hoopis märk mõningatest puuduvatest õpioskustest, leiab Tallinna ülikooli haridusteaduste instituudi teadur Grete Arro.

Video: TalveAkadeemia teaduspäev

Tartus ja Tallinnas toimunud Tudengiteaduse nädal tipnes teaduskeskuses Ahhaa toimuva teaduspäevaga. Ettekandeid tudengite uurimistöödest sai jälgida ka ERR Novaatori vahendusel. Teadustööde selleaastaseks läbivaks märksõnaks oli sel aastal jätkusuutlikkus.

Energiatootjate süsinikuheitmete maht ei kasva

Maailma energiasektori süsinikdioksiidiheitmete hulk ei kasvanud mullu kolmandat aastat järjest.