Gaia koostas Linnutee tähekaardi ({{commentsTotal}})

Kosmoseobservatoorium Gaia on avalikkuse ette toonud oma esimese suure taevakaardi. Kaardile on märgitud meie Linnutee galaktika tähtede asukohti. Kui kaart päris valmis saab, on sellel tervelt miljard tähte.

Sedavõrd mahukast ja täpsest kaardist on palju kasu Linnutee ehituse ja arenguloo paremal tundmaõppimisel. Tähtede asukohtade järgi loodavad teadlased paremini hinnata ka seda, kuhu võiks Linnutees täpsemalt koondunud ka mõistatuslik tumeaine.

Kuid Gaial on ka muid ülesandeid peale Linnutee tähtede kaardistamise. Sellest loodetakse palju abi ka Päikesesüsteemi-väliste planeetide – eksoplaneetide – avastamisel. Kuid see kaardistab ka meie oma Päikesesüsteemis tuhandete taevakehade asukohti.

Need on peamiselt asteroidid Päikesesüsteemi peamises asteroidide vööndis Marsi ja Jupiteri orbiidi vahel. Kuid kaardile saavad ka tuhanded Maa-lähedased asteroidid, millest võib karta, et need kukuvad kunagi mingi tõenäosusega ka Maale. Kui Gaia mõne seninägematu asteroidi avastab, teatab see sellest maapealsetele observatooriumitele, kus siis astronoomid asteroidi uurivad ja selle ohtlikkuse määra täpsemalt kindlaks teevad.

Allan RajaveeAllan Rajavee
Kokkuvõtvalt paastust | kirjutab Allan: mida õppisin

“Kristus on üles tõusnud”, “Ta on tõesti üles tõusnud” - need kaks lauset märgivad suure paastu lõppu. Kuigi pole kunagi soovinud seda kogemuseksperimenti siduda õigeusu religioosete tavadega, kuna pole õigeusklik inimene, siis oli need sõnad siiski suur kergendus. Nüüd nädala pärast paastu lõppu on aeg vaadata 40 päevale tagasi ja jagade teiega saadud õppetunde.

Virtuaalreaalsus võiks asendada kõiki nutitelefoni funktsioone.Virtuaalreaalsus võiks asendada kõiki nutitelefoni funktsioone.
Kristjan Port: Facebook loodab virtuaalreaalsusega nutitelefonid kaotada

Facebooki Mark Zuckerberg on korduvalt kinnitanud, et nende teenus on ja jääb kasutajatele tasuta kättesaadavaks. Põhjus klientidelt rahamure hajutamises on seotud teenuse väärtusega. Pakutavat tasuta suhtluse teenust peetakse vajalikuks seni kuni rahast ei räägita. Umbes nagu messidelt kogutud tasuta pastakad.

Tehisintellekt ilmutab inimeste eelarvamusi

Inimühiskondi iseloomustavad soo-, rahvuse- ja rassipõhised eelarvamused kanduvad masinõpet rakendades üle ka treenitavale tehisintellektile, nendivad USA teadlased.