Praktikaprogramm võimaldab doktorantidel minna Euroopa Kosmoseagentuuri asutustesse tööle ({{commentsTotal}})

Eesti doktorandid saavad tulevikus vähemalt aastaks minna Euroopa Kosmoseagentuuri asutustesse tööle. Vastava praktikaprogrammi lepingu allkirjastas täna Tallinnas kosmoseagentuuri juht Johann-Dietrich Wörner.

2020. aastani vältava programmi raames puutuvad üliõpilased kokku kosmosetehnoloogiatega ja saavad kogemuse suure organisatsiooni tööst, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Programmi eesmärk on tagada kosmosetehnoloogiaid ja agentuuri tundvate ekspertide järelkasvu.

Juba varem on kosmoseagentuuri juures käinud praktikal viis Eesti doktoranti. Johann-Dietrich Wörneri sõnul pakub kosmos peale teadustöö lõputult võimalusi ka äri ajamiseks.

"Me oleme alles algusjärgus sellega, et kasutada kosmost igapäevase infrastruktuurina. Kosmost kasutatakse juba infrastruktuurina Maa vaatluseks, navigeerimiseks, ilma ennustamiseks ja telekommunikatsiooni jaoks, aga kosmose jaoks on veel palju ideid ning on ka palju ideid, kuidas kasutada kosmosetehnoloogiat Maa peal. Nii et tõesti pole mingeid piire ees," rääkis Wörner.

Toimetaja: Merili Nael

Lida Ajeri koobas.Lida Ajeri koobas.
Nüüdisinimesed jõudsid Kagu-Aasiasse arvatust tuhandeid aastaid varem

"Ta nimetas seda kohta Lida Ajeriks. Kõlab meeldejäävalt, eks pole? Kuid kohalikus keeles tähendab see "vesikeelt". Tead, kui paljusid koopaid nad seal niimoodi nimetavad?" küsis Macquarie ülikooli paleontoloog Kira Westaway retooriliselt. Mõnikord tähendab suurte loodusteadlaste jälgedes käimine sõna otseses mõttes päevade kaupa džunglites trampimist. Teisalt aitab see lahendada aeg-ajalt enam kui 120 aasta vanuseid mõistatusi.

Isegi ateistid peavad oma kaasmõtlejaid usklikest amoraalsemateks

Ateistid on ebamoraalsed ja neid ei saa usaldada. Nii arvavad 13 eriilmelises ühiskonnas tehtud uuringu põhjal isegi ateistid ise. Tulemused viitavad, et ateistide suhtes tuntavad eelarvamused on paljudes maailma riikides sügavalt ühiskonda juurdunud.

Lapsed vajavad uue keele omandamiseks emakeelega sarnast suhtluskogemust, kinnitavad spetsialistid. Mida varem alustada, seda paremad tulemused saavutatakse, kinnitavad nad.Lapsed vajavad uue keele omandamiseks emakeelega sarnast suhtluskogemust, kinnitavad spetsialistid. Mida varem alustada, seda paremad tulemused saavutatakse, kinnitavad nad.
Uued soovitused: laste ekraaniaja piiramisest enam ei piisa

Sõpradega suhtlemine algab hommikul veel enne kui voodist tõustud ning lõppeb viimase asjana kui nutitelefon pannakse öökapile või padja alla. Nende kahe hetke vahele jääb terve hulk väga mitmekülgseid suhtlemise, aga ka üksiolemise viise internetis. Nii võiks võtta kokku laste meediauurija Sonia Livingstone'i ja tema kolleegi Alicia Blum-Rossi viimase uuringu tulemused ja soovitused.

600 eesti eaka veri aitab arendada vananemist pidurdavat ravimit

Meie veres on biomarkerid, mis annavad viis või isegi kümme aastat varem märku organismi vananemisest, n-ö suremisprotsessi algusest. Mis oleks, kui suudaksime seda protsessi edasi lükata ehk pidurdada vananemist? Me ei tea, mis siis täpselt oleks, küll aga on USA idufirma liikunud Eesti Geenivaramu teadlaste abiga sammu sellele lähemale.