Astronoomid avastasid kummitusliku tumegalaktika   ({{commentsTotal}})

Astronoomid on avastanud galaktika, mis koosneb peaaegu täielikult ainult tumedast ainest. Tumeaine on mõistatusliku olemusega ollus, mida universumis ongi rohkem kui tavalist, nähtavat ainet, aga millest me midagigi teame üksnes tema gravitatsioonilise mõju järgi tavalisele ainele.

Pieter van Dokkum Ameerika Ühendriikide Yale'i ülikoolist ja ta kolleegid tuvastasidki meile suhteliselt lähedal, umbes 300 miljoni valgusaasta kaugusel asuva galaktika suure tumeaine sisalduse selle järgi, et galaktika suhteliselt vähesed tähed tiirlevad galaktika keskme ümber nõnda suurel kiirusel, et selle jaoks ei ole muud seletust kui suure hulga varjatud aine olemasolu.

Van Dokkum ja kaasautorid kirjutavad ajakirjas Astrophysical Journal Letters, et galaktika, millele on nimeks pandud Dragonfly 44 ehk Kiil 44, siis putuka, mitte laevaosa järgi, koosneb tumedast ainest tervelt 99,99 protsendi ulatuses. Iseenesest on galaktika kogumass umbes samasugune kui meie Linnuteelgi, aga tähti on seal umbes sada korda vähem. Tegelikult on tumeaine-galaktikaid avastatud varemgi, aga need on kõik olnud Kiil 44st umbes kümme tuhat korda väiksemad.

Van Dokkum ja ta kaaslased vaatlesid põhjataevas Berenike Juuste tähtkujus asuvat Kiil 44 Hawaii saartel asuvate Kecki ja Gemini observatooriumi teleskoopidega. Nüüd loodavad astronoomid avastada suuri tumeaine galaktikaid meile veelgi lähemalt. Loodetavasti aitab selliste galaktikate lähem tundmaõppimine lõpuks mõista, mis see tumeaine siis õigupoolest üldse on.

Allan RajaveeAllan Rajavee
Kokkuvõtvalt paastust | kirjutab Allan: mida õppisin

“Kristus on üles tõusnud”, “Ta on tõesti üles tõusnud” - need kaks lauset märgivad suure paastu lõppu. Kuigi pole kunagi soovinud seda kogemuseksperimenti siduda õigeusu religioosete tavadega, kuna pole õigeusklik inimene, siis oli need sõnad siiski suur kergendus. Nüüd nädala pärast paastu lõppu on aeg vaadata 40 päevale tagasi ja jagade teiega saadud õppetunde.

Virtuaalreaalsus võiks asendada kõiki nutitelefoni funktsioone.Virtuaalreaalsus võiks asendada kõiki nutitelefoni funktsioone.
Kristjan Port: Facebook loodab virtuaalreaalsusega nutitelefonid kaotada

Facebooki Mark Zuckerberg on korduvalt kinnitanud, et nende teenus on ja jääb kasutajatele tasuta kättesaadavaks. Põhjus klientidelt rahamure hajutamises on seotud teenuse väärtusega. Pakutavat tasuta suhtluse teenust peetakse vajalikuks seni kuni rahast ei räägita. Umbes nagu messidelt kogutud tasuta pastakad.

Tehisintellekt ilmutab inimeste eelarvamusi

Inimühiskondi iseloomustavad soo-, rahvuse- ja rassipõhised eelarvamused kanduvad masinõpet rakendades üle ka treenitavale tehisintellektile, nendivad USA teadlased.