Aasta lind 2017 on turteltuvi ({{commentsTotal}})

{{1468823981000 | amCalendar}}

Eesti Ornitoloogiaühingu suvepäevadel kuulutati välja aasta lind 2017, kelleks on turteltuvi. Eestis pesitseb selle perekonna kaks liiki: turteltuvi ja kaelus-turteltuvi.

Turteltuvid valiti aasta linnuks, kuna need kaks liiki on ühed kõige vähem uuritud linnuliigid Eestis. Pealegi on nende arvukus viimastel kümnenditel kõvasti kahanenud. Lisaks saavad turteltuvide aastal tuttavamaks ka teised meie tuvid.

Turteltuvi pruunikas mustade laikudega selg meenutab kilpkonna kilpi. Turteltuvisid pesitseb Eestis kuni 3000 paari ning see on ainuke tuviliik, kes väldib pesitsemisel tiheda inimasustusega alasid.

Kaelus-turteltuvi on teistest tuvidest väiksem, liivakarva sulestikuga, mida ilmestab kaela tagaosal must vööt. Kaelus-turteltuvisid pesitseb Eestis kuni 800 paari.

Eesti Ornitoloogiaühing valib Eesti aasta lindu alates 1995. aastast, eesmärk on tutvustada avalikkusele üht Eestis esinevat linnuliiki või liigirühma ning kaasata loodushuvilisi selle liigi uurimise ja kaitse tegevustesse. Varasemate aasta lindudega saab tutvuda EOÜ kodulehel.

kõik eesti teaduse hindamisraportist

Menopausi saab geenitestiga ette ennustada

Triin Laisk-Podar on Tartu ülikooli arstiteaduskonna geneetika teadur, kes on koos Eesti Geenivaramu teadlastega välja töötanud testi, mille abil saab prognoosida, millal algab naisel menopaus.