Tarmo Soomere: Eesti teadus seisab anomaalselt hästi ({{commentsTotal}})

Teaduste Akadeemia presidendi Tarmo Soomere hinnangul läheb Eesti teadusel hästi.

Soomere rääkis ETV-le antud intervjuus, et teadus ja teadlased on lahutamatud asjad - kui teadusel läheb hästi, läheb ka teadlastel hästi.

"Enamik teadlasi ei tee oma teadust raha pärast, tegelikult on kaasajal teaduse tegemise aluseks see, et teadlane on diagnoosiga inimene - ta ei saa teisiti, kui peab elama teadusest, peab saama teada midagi uut ja veel enam, ta peab sellest rääkima teistele," selgitas Soomere.

"Eesti teadus seisab tegelikult anomaalselt hästi. Toon ühe näite - me sageli kurdame, et meie teadus ei ulatu kuskile maailma kõrgsfääridesse ja meid ei ole kuulda, aga möödunud aasta 28. augustil avaldas maailma üks juhtivaid teadusajakirju Science kaks eesti teadlaste artiklit korraga. Täiesti sõltumatult, kaks teadusrühma, mõlemad kirjutasid seentest. Nii et me teame hästi, et Eestist on maailma teaduse tipus meie kõrgenergiafüüsikud, populatsioonigeneetika, molekulaarbioloogia ja on selgunud, et meie seeneuurijad on maailma absoluutses tipus," lisas ta.

Toimetaja: Merili Nael

Kunstniku nägemus sellest, mis juhtub, kui kosmiline kiir tabab Maa atmosfääri.

Võimsaimate kosmiliste kiirte allikat tuleb otsida väljastpoolt Linnuteed

Maad pommitatakse pidevalt kaugelt avakosmosest pärit kosmiliste kiirtega. Kujuteldamatult kiiresti liikuvate osakeste päritolu suhtes pole jõudnud astronoomid üksmeelele isegi sajand pärast nende avastamist. Värske analüüs viitab, et neist suur osa ei pärine tõenäoliselt isegi Linnuteelt.