Pluuto pinnal paistavad ringi liikuvat jäämäed ({{commentsTotal}})

Ameerika Ühendriikide kosmoseagentuur NASA annab teada, et kääbusplaneet Pluuto pinnalt on avastatud rohkearvuliselt suuri kamakaid, mis koosnevad arvatavasti jääst.

Jääst meie maises mõistes ehk siis külmunud veest. Kuid tundub, et need veejää kamakad paiknevad pinnal, mis koosneb ka jääst, aga juba natuke eksootilisemast lämmastikujääst.

NASA teatel paiknevad need mõne kilomeetrise läbimõõduga veejää kamakad lämmastikujää pinnal üsna lahtiselt ja tõenäoliselt liiguvad need aja jooksul ringi. Umbes nii nagu meil maapealsetes ookeanides ulpivad jäämäed veepinnal.

Jääkamakaid nägid teadlased läinud suvel Pluutost mööda kihutanud sondi New Horizons tehtud piltidelt. Neid suvel salvestatud pilte saadab New Horizons veel üha juurde, ehkki on Pluutost tänaseks juba üsna kaugel.

Nakatumine HPV-ga võib seostuda kasvajate tekkega

HPV vaktsiinist: ausalt ja emotsioonideta

Järgmisest aastast saavad Eesti tütarlapsed vaktsineerida end tasuta inimese papilloomiviiruse vastu. Sõltuvalt vaktsineeritute arvust on võimalik sellega nende eluea jooksul hoida ära kümneid surmaga lõppevaid vähijuhtumeid. Teaduspõhise otsuse kasulikku mõju ähvardavad aga ühismeedias kriitikameeleta jagatavad postitused.