''Laboris'' otsiti teadvust ja selle jälgi ({{commentsTotal}})

Hariduslikust neuroteaduse ja selle vajalikkuse üle mõtiskleb teadlase kommentaaris Tallinna ülikooli psühholoog Grete Arro.

Ajust teadvuse neuronaalseid korrelaate ehk subjektiivse teadvuselamuse füüsikalisi kaasnähte otsinud Tartu ülikooli psühholoog Renate Rutiku üritab vastata küsimusele, kus asub teadvus ja kuidas puutub see kokku pärismaailmaga.

Euroopa Kosmoseagentuur kavatseb mõne aasta pärast üles lennutada kosmoseteleskoobi Euclid, mis hakkab kaugeid galaktikaid piieldes lahendama tumeda aine ja tumeda energia mõistatusi. Tartu Observatooriumi kosmoloogid Elmo Tempel ja Antti Tamm selgitavad, milline on projekti juures eesti teadlaste roll.

Grete Arro – 01.10
Renate Rutiku – 08.28
Elmo Tempel ja Antti Tamm – 26.35

Nakatumine HPV-ga võib seostuda kasvajate tekkega

HPV vaktsiinist: ausalt ja emotsioonideta

Järgmisest aastast saavad Eesti tütarlapsed vaktsineerida end tasuta inimese papilloomiviiruse vastu. Sõltuvalt vaktsineeritute arvust on võimalik sellega nende eluea jooksul hoida ära kümneid surmaga lõppevaid vähijuhtumeid. Teaduspõhise otsuse kasulikku mõju ähvardavad aga ühismeedias kriitikameeleta jagatavad postitused.