Välismaal tegutsevad eesti noorteadlased tutvustasid "Laboris" oma igapäevatööd ({{commentsTotal}})

Sel nädalal kohtusid Tallinnas väljaspool Eestit tegutsevad noored teadlased. Teaduste Akadeemias toimunud haaravalt sisuka konverentsi korraldaja ja Cambridge'i ülikooli biofüüsikadoktorant Kadi Liis Saar mõtiskleb saate algul teadlase kommentaaris veidi teaduse olemuse ja rolli üle üleüldse.

Cambridge'i ülikooli laborijuhataja Leopold Parts tutvustab uut ja tõhusat geenide täppistöötlemise meetodit CRISPR/Cas9 ja käib välja ideid, mida kõike sellega teha saab. Zürichi tehnikakõrgkoolis ETH doktoriõppega tegelev Johannes Heinsoo räägib aga, kuidas ehitab ja programmeerib Šveitsis kvantarvutit.

Kadi Liis Saar – 01.42
Leopold Parts – 06.06
Johannes Heinsoo – 18.45

Nakatumine HPV-ga võib seostuda kasvajate tekkega

HPV vaktsiinist: ausalt ja emotsioonideta

Järgmisest aastast saavad Eesti tütarlapsed vaktsineerida end tasuta inimese papilloomiviiruse vastu. Sõltuvalt vaktsineeritute arvust on võimalik sellega nende eluea jooksul hoida ära kümneid surmaga lõppevaid vähijuhtumeid. Teaduspõhise otsuse kasulikku mõju ähvardavad aga ühismeedias kriitikameeleta jagatavad postitused.