Eesti noor teadus välismaal: genoomi programmeerimine bakterite immuunsüsteemi abil ({{commentsTotal}})

Eesti Teaduste Akadeemias toimus konverents „Eesti noorteadlased välismaal“, kus üle maailma teadust tegevad eesti noored teadlased tutvustasid oma uurimistööd.

ERR Novaator avaldab konverentsi ettekannete videod koos lühikokkuvõtetega noorteadlaste erilehel. Esimesena toome teieni geneetika valdkonnas Cambridge’i ülikoolis labori juhatajana töötava dr Leopold Partsi ettekande “Genoomi programmeerimine CRISPR/Cas9 abil”.

Ka bakteritel on immuunsüsteem. Veidi ootamatult saab selle osalised tõsta inimese rakkudesse, ning kasutada neid genoomi programmeerimiseks: muutmiseks, aktiveerimiseks ja vaigistamiseks.

Nii on äkki saanud võimalikuks lihtsasti teha kontrollitud katseid genoomi muudatuste mõjust, aga ka palju ulmelisemana tunduvad rakendused mammutite taaselustamisest disainerbeebideni.

Leopold Parts rääkis oma ettekandes selle ala kiirest arengust ja oma uurimisrühma töödest selles valdkonnas.

kõik eesti teaduse hindamisraportist

Menopausi saab geenitestiga ette ennustada

Triin Laisk-Podar on Tartu ülikooli arstiteaduskonna geneetika teadur, kes on koos Eesti Geenivaramu teadlastega välja töötanud testi, mille abil saab prognoosida, millal algab naisel menopaus.