Galerii: Teaduslinn tutvustas Eesti teadlaste saavutusi ja arutles teaduse rolli üle ühiskonnas ({{commentsTotal}})

Nädalavahetusel tutvustas Tartu ülikooli muuseum Hansapäevade Teaduslinnas uusimaid teadusavastusi. Avatud oli teadusteemaline arvamuskohvik. Tegevust jagus nii suurtele kui väikestele.

Teaduslinna keskmes oli sel aastal Struve geodeetiline kaar, millel täitub 10 aastat UNESCO maailmapärandi nimekirja kandmisest.

Teaduslinnas sai näha ja ehitada roboteid, tutvuda Marsi-maja projektiga, uurida, mis on tehislihased, kuulda lähemalt ME-3 bakterist, heita pilk tulevikus kasutatavatele korrosioonivastastele materjalidele, teha katseid oma ajuga, panna ennast proovile saate „Rakett 69“ ülesannete lahendamisel koos saates osalenutega ning palju muud huvitavat.

Uue algatusena oli sel aastal Teaduslinnas avatud arvamuskohvik, kus teadlased arutlesid robotitest haridusuuendusteni ning laiemalt sellest, miks teadust ühiskonnale vaja on. Tartus sündinud ja siin arendatavaid maailmatasemel teadusinnovatsiooniprojekte tutvustasid Tartu ülikooli teadlased ja oma ala tipptegijad: Marco Kirm, Friedrich Kaasik, Ranel Sarapuu, Krista Fischer, Tiiu Kullisaar, Margus Pedaste ja Jaak Valge. Seitsme põneva ning inspireeriva arutelu eesmärk oli teadusmaailmas toimuvat inimestele lähemale tuua.

kõik eesti teaduse hindamisraportist

Menopausi saab geenitestiga ette ennustada

Triin Laisk-Podar on Tartu ülikooli arstiteaduskonna geneetika teadur, kes on koos Eesti Geenivaramu teadlastega välja töötanud testi, mille abil saab prognoosida, millal algab naisel menopaus.