Neandertallased heitsid inimestega ühte veel hiljuti ({{commentsTotal}})

Nüüdisinimese ja neandertallase kolju.
Nüüdisinimese ja neandertallase kolju. Autor/allikas: hairymuseummatt/Creative Commons

Umbes 37-42 tuhande aasta eest Rumeenia aladel elanud nüüdisinimese genoomi uurimisel leiti, et mehe pärilikkusainest moodustavad neandertallastele omased geenialleelid kuni kümme protsenti. Tulemused vihjavad, et nüüdisinimesed said neandertallastega ühiseid järglasi kuni viimaste väljasuremiseni.

Harvardi ülikooli geneetik Qiaomei Fu leidis kolleegidega Oase 1'na tuntud nüüdisinimese genoomi uurimisel, et mehe pärilikkusainest moodustab neandertallaste oma 4,8-11,3 protsenti. Töörühm järeldab inimeste lähisugulase DNA lõikude pikkuse põhjal, et Oase 1 üks neli kuni kuus põlvkonda varem elanud esivanem oli neandertallane. Tänapäeva eurooplaste genotüübist moodustab neandertallaste pärilikkusaine keskmiselt kaks protsenti, kuid vastavad lõigud on lühemad.

Viimasest on järeldatud, et neandertallased paaritusid nüüdisinimestega viimati 50-60 tuhande aasta eest Lähis-Idas. Fu leid vihjab aga, et lähikontaktid nüüdisinimestega jätkusid kuni liigi väljasuremiseni. Neandertallased kadusid Euraasia mandrilt umbes 35 000 aasta eest.

Tulemusi esitleti konverentsil Genoomide Bioloogia.

Kunstniku nägemus sellest, mis juhtub, kui kosmiline kiir tabab Maa atmosfääri.

Võimsaimate kosmiliste kiirte allikat tuleb otsida väljastpoolt Linnuteed

Maad pommitatakse pidevalt kaugelt avakosmosest pärit kosmiliste kiirtega. Kujuteldamatult kiiresti liikuvate osakeste päritolu suhtes pole jõudnud astronoomid üksmeelele isegi sajand pärast nende avastamist. Värske analüüs viitab, et neist suur osa ei pärine tõenäoliselt isegi Linnuteelt.